Behaviorální ekonomie

Základní informace

Tato specializace představuje studentům aktuální poznatky z behaviorálních věd s důrazem na ekonomická témata, manažerské aplikace a kritické myšlení.

Kurzy vybaví studenty praktickými nástroji a technikami, které jim umožní lépe porozumět chování zákazníků, konkurence i zaměstnanců. Budou například umět nadesignovat evaluaci kauzálních dopadů různých opatření pomocí A/B testování, navrhovat motivační programy nebo implementovat efektivní cenové strategie.

Předměty vyučují renomovaní experti oboru s mnohaletou akademickou praxí a špičkovým mezinárodním výzkumem přímo v behaviorálních vědách. Vedlejší specializace je vyučována v anglickém jazyce, což studentům umožňuje zlepšit jejich jazykové dovednosti včetně odborné terminologie v angličtině.

Proč si zvolit specializaci Behaviorální ekonomie

  • Porozumíte chování lidí a firem důležitému pro manažerské rozhodování ale i pro vlastní život.
  • Během studia můžete spolupracovat na akademických i aplikovaných výzkumných projektech se zkušenými výzkumníky.
  • Výuka v angličtině posílí vaše jazykové dovednosti a připraví vás na mezinárodní kariéru.
  • Získáte velmi ceněné dovednosti pro analýzu a interpretaci kvantitativních dat.
  • Široká nabídka volitelných předmětů vám umožní zaměřit se na vámi preferovaný kariérní směr.

Uplatnění

Absolventi získané vědomosti a analytické schopnosti prakticky využijí ve veřejné sféře, managementu, marketingu, reklamě, poradenství či médiích.

Dlouhodobé stáže

V rámci specializace jsou možné dlouhodobé stáže (nejčastěji na období dvou měsíců) u institucí, kde se využívají principy behaviorální ekonomie. Formálně se jedná o studium předmětu 33F502.

  • EU Policy Lab: Foresight, Design & Behavioural Insights, Joint Research Center, European Commission
  • Behavioural and Experimental Unit, Institute for Financial Policy, Ministry of Finance, Slovakia

Ident: 3BE

Garantující pracoviště: Katedra manažerské ekonomie

Povinné předměty

Ident
Název
Kredity
Behaviorální ekonomie II / Behavioral economics II (v angličtině)
4
Experimenty v ekonomii a managementu / Experiments in Economics and Management (v angličtině)
4
Ekonomie organizací / Organizational economics (v angličtině)
4
Teorie her / Game theory (v angličtině)
6
Behaviorální finance pro manažery / Behavioral Finance for Managers (v angličtině)
3

Volitelné předměty

Ident
Název
Kredity
Manažerská analýza dat
3
Vyjednávání pro manažerskou praxi
3
Segmentace trhu
6
Marketingový výzkum / Marketing research (v angličtině)
6
Analýza veřejných politik na základě dat / Data-Driven Policy Analysis (v angličtině)
4
Mezinárodní chování spotřebitele / International Consumer Behavior (v angličtině)
3
Data Strategy (v angličtině)
3
Udržitelné finance / Sustainable Finance (v angličtině)
5
33F502
Odborná praxe ve firmě v zahraničí
6

Doporučený studijní plán
Zimní semestr: 3MI605 Behaviorální ekonomie II, 3MI801 Ekonomie organizací, 3MI711 Teorie her, 3MI607 Behaviorální manažerské finance
Letní semestr: 3MI606 Experimenty v ekonomii a managementu, volitelné předměty
Prerekvizity – základní znalosti mikroekonomie a statistiky, které jde doplnit v průběhu studia.

Hodnocení

Pro vložení hodnocení vedlejší specializace se prosím přihlaste pomocí vašeho LinkedIn účtu.

Přihlásit se pomocí LinkedIn